Ubisoft oficjalnie potwierdził prace nad kolejną odsłoną serii Ghost Recon, będącą elementem strategii rozwoju jako gier-usług (live service), o czym informowano podczas spotkania akcjonariuszy ubiegłego miesiąca.
CEO Yves Guillemot wspomniał o Ghost Recon jako znaczącym projekcie, zaś CFO Frederick Duguet zasugerował, że projekt ten będzie należał do kategorii strzelanek FPS z żywym światem oraz aktualizacjami.
Przesiadka na Unreal Engine 5 – żegnaj AnvilNext
Według reportażu Notebookcheck, Insider Gaming (Tom Henderson) ujawnił, że nowa odsłona Ghost Recon, znana pod kryptonimem „Project Over” lub „Project Ovr”, powstaje na silniku Unreal Engine 5 zamiast możliwości korzystania z autorskich rozwiązań Ubisoftu jak AnvilNext 2.0 czy Snowdrop.
Zmiana ta ma uprościć proces produkcji, ułatwić rekrutację i przyspieszyć wdrażanie nowych deweloperów, którzy już znają Unreal Engine z innych projektów.
Powrót do taktycznego FPS‑a
Seria Ghost Recon po raz pierwszy od lat powraca do rozgrywki w widoku z perspektywy pierwszej osoby, odchodząc od trzecioosobowej formuły z Wildlands i Breakpoint.
Projekty inspirowane takimi tytułami jak Call of Duty: Modern Warfare, Ready or Not czy Battlefield stawiają na realizm taktyczny i działania zespołowe oparte na fikcyjnym konflikcie nazwanym Naiman War.
Czy UE5 to ryzykowny wybór?
Unreal Engine 5 jest dziś powszechnie wykorzystywany przez deweloperów, ale doświadczenia z wydajnością w niektórych grach AAA wzbudzają obawy.
Tytuły jak Wuchang: Fallen Feathers borykały się ze stutterami oraz wysokimi wymaganiami sprzętowymi, co spotkało się z krytyką społeczności graczy.
Dla Ubisoftu to ważny krok – zmiana technologii może przynieść korzyści, ale też spore wyzwania optymalizacyjne.
Co to oznacza dla fanów i rynku?
Dla fanów Ghost Recon oznacza to zarówno nadzieję na odświeżone, intensywne doświadczenie taktyczne, jak i niepewność co do stabilności technicznej i jakości wykonania.
W branży natomiast ruch ten może stać się sygnałem, że Ubisoft gotów jest zmieniać własne narzędzia technologiczne na rzecz branżowych standardów, by przyspieszyć procesy produkcji i kosztów deweloperskich.