Rynek pojazdów elektrycznych jest świadkiem szybkich postępów w technologii autonomicznej jazdy, a BYD znalazło się w samej czołówce tego postępu. Firma właśnie zaprezentowała swój najnowszy ADAS, odważnie nazwany „God’s Eye”.
Specyfikacja na papierze jest imponująca, a pomysł, że system autonomicznej jazdy pojawi się nawet w najtańszych samochodach, jest po prostu fenomenalny.
Chiński producent samochodów postanowił zaprezentować możliwości swojego nowego ADAS i opublikował film, na którym supersamochód Yangwang U9 pokonuje pełne okrążenie na torze Hunan Zhuzhou International Circuit… bez kierowcy.
Na pierwszy rzut oka – odważny, śmiały ruch. Ale po obejrzeniu krótkiego filmu mieliśmy więcej pytań niż odpowiedzi.
Film przedstawia, jak U9 porusza się po trudnym torze wyścigowym zarówno w dzień, jak i w nocy. BYD twierdzi, że nocna jazda dowodzi jak bardzo zaawansowany jest systemu „God’s Eye A”, czyli najbardziej zaawansowanej wersji ADAS.
Chociaż firma twierdzi, że w U9 nie było kierowcy, niektóre manewry zostały nagrane tak, aby uniknąć pokazywania wnętrza samochodu. Nagranie z jazdy nocą zostało przyspieszone i zrobione tak, aby wyglądało, jakby U9 jechało z pełną prędkością.
To samo dotyczy jazdy dziennej – wiele sekcji wydaje się być przyspieszonych i tak naprawdę nie widzimy jednego nieprzerwanego okrążenia.
Czy U9 ukończył okrążenie wokół toru? Jasne. Jest też wysoce nieprawdopodobne, że zrobił to szybko. Nocna eskapada jest jednak bardziej wątpliwa. BYD pozwolił sobie na swobodę twórczą w tym filmie o charakterze marketingowym.
BYD oficjalnie zaprezentowało „God’s Eye”, swoją odpowiedź na FSD Tesli, 10 lutego w Chinach. System występuje w trzech poziomach, z których każdy oferuje różne poziomy zaawansowania.
„God’s Eye C” (DiPilot 100) to opcja podstawowa, podczas gdy „God’s Eye B” (DiPilot 300) oferuje więcej możliwości. Na góze linii znajduje się „God’s Eye A” (DiPilot 600), system zarządzający autonomiczną jazdą na torze modelu Yangwang U9.
Firma ogłosiła, że cała jej gama pojazdów, od niedrogiego hatchbacka BYD Seagull (w cenie około 8600 euro) po modele o wysokiej wydajności, będzie wyposażona w pewien poziom ADAS „God’s Eye”.