Close Menu
    Najnowsze

    Rewolucja w kieszeni gracza: AYN Thor to mini konsola z dwoma ekranami

    15/10/2025

    Battlefield 6: Fenomenalny sukces sprzedażowy i powrót króla FPS-ów

    15/10/2025

    Koniec z codziennym ładowaniem? Smartfon z baterią 9000 mAh na horyzoncie!

    15/10/2025
    Popularne

    Gdzie znaleźć klucz Windows 10 i 11? Wyjaśniamy!

    12/06/2025

    OLED, pOLED i AMOLED – wyjaśniamy różnice między nowoczesnymi ekranami

    01/10/2024

    Apple na WWDC 2025: Nowe funkcje, które zmiotą konkurencję z rynku

    11/06/2025

    Newsletter

    Raz w tygodniu wyślemy Ci najciekawsze wiadomości ze świata najnowszych technologii. Bez żadnego spamu, bo go nie lubimy.

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Kontakt
    • Reklama
    Facebook X (Twitter)
    TechFuture.plTechFuture.pl
    • Technologia
      1. Smartfony
      2. Tablety
      3. Gadżety
      4. Internet
      5. Wszystko

      Koniec z codziennym ładowaniem? Smartfon z baterią 9000 mAh na horyzoncie!

      15/10/2025

      RedMagic 11 Pro: Nadchodzi rewolucja w chłodzeniu smartfonów!

      13/10/2025

      Dlaczego upadł gigant? Historia HTC – pioniera smartfonów z Androidem

      11/10/2025

      Nadchodzi iQOO 15! Bestia z nowym Snapdragonem i baterią 7000 mAh rzuci wyzwanie rynkowi

      09/10/2025

      OnePlus Pad 3 – Androidowy flagowiec, który chce powalczyć z iPadem Pro [Test]

      16/09/2025

      Xiaomi Pad Mini — mały tablet z dużymi ambicjami

      15/09/2025

      Alldocube Ultra Pad: tablet klasy premium z wyświetlaczem 144 Hz i baterią 15 000 mAh

      10/09/2025

      Google rezygnuje z Pixel Tablet. Koniec eksperymentu czy zmiana strategii?

      25/08/2025

      SkyRover S1: Nowy król dronów poniżej 250 gramów rzuca wyzwanie DJI

      10/10/2025

      Prześwietlamy Ray-Ban Meta: Co kryje wnętrze inteligentnych okularów?

      10/10/2025

      Rewolucja w dźwięku bezprzewodowym: Creative Aurvana Ace 3 na nowo definiują jakość audio

      10/10/2025

      Garmin z aktualizacją dla swoich topowych smartwatchy: co nowego?

      09/10/2025

      Jak zablokować reklamy na smartfonie i tablecie? Za darmo i bez żadnej aplikacji!

      09/10/2025

      Discord pod ostrzałem: wyciek danych klientów obsługi

      05/10/2025

      Atak hakerski na Allianz doprowadził do wycieku danych 1,1 miliona klientów

      19/08/2025

      Po 14 latach Amazon zamyka niezwykle popularną usługę

      15/08/2025

      Koniec z codziennym ładowaniem? Smartfon z baterią 9000 mAh na horyzoncie!

      15/10/2025

      RedMagic 11 Pro: Nadchodzi rewolucja w chłodzeniu smartfonów!

      13/10/2025

      Dlaczego upadł gigant? Historia HTC – pioniera smartfonów z Androidem

      11/10/2025

      SkyRover S1: Nowy król dronów poniżej 250 gramów rzuca wyzwanie DJI

      10/10/2025
    • Komputery
      1. Laptopy
      2. PC
      3. Gaming
      4. Wszystko

      MacBook A18 Pro będzie najtańszym laptopem Apple od lat

      11/08/2025

      Surface laptop 5G – mobilność nowej generacji w biznesie

      23/07/2025

      Emdoor xCaim to laptop z AI i drugim niezwykle przydatnym ekranem

      22/03/2025

      Lenovo Yoga Slim 9i. Pierwszy laptop z kamerą ukrytą pod taflą ekranu

      13/02/2025

      Rewolucja w kieszeni gracza: AYN Thor to mini konsola z dwoma ekranami

      15/10/2025

      Battlefield 6: Fenomenalny sukces sprzedażowy i powrót króla FPS-ów

      15/10/2025

      SteelSeries Arctis Nova Elite: pierwszy bezprzewodowy zestaw słuchawkowy do gier

      01/10/2025

      OneXPlayer wprowadza na rynek OneXGPU Lite z USB-C 80 Gb/s i OCuLink

      17/09/2025

      Rewolucja w kieszeni gracza: AYN Thor to mini konsola z dwoma ekranami

      15/10/2025

      Battlefield 6: Fenomenalny sukces sprzedażowy i powrót króla FPS-ów

      15/10/2025

      Orange Pi 6 Plus. Nowy król wydajności w świecie mikro komputerów

      13/10/2025

      Xiaomi ponownie atakuje rynek? Nowy monitor G34WQi oferuje 180Hz w niewiarygodnej cenie!

      10/10/2025
    • Moto

      Rewolucja w bateriach! Elastyczne ogniwo z Chin może zrewolucjonizować rynek aut elektrycznych

      09/10/2025

      Cenowa rewolucja Tesla: czy „biedny” Model Y Standard zawojuje rynek?

      08/10/2025

      Segway GT3 Pro: terenowa hulajnoga osiągająca prędkość 80 km/h

      14/08/2025

      Tesla Model Y L z trzecim rzędem siedzeń i zasięg, który zaskakuje

      08/08/2025

      Tesla nie jest już firmą motoryzacyjną

      25/07/2025
    • Militaria

      Rosja płaci fortunę za walkę. Ile można zarobić na wojnie w Ukrainie?

      15/10/2025

      Polska dostaje „oczy w kosmosie” – w listopadzie start pierwszych wojskowych satelitów

      01/10/2025

      Czy Chiny rzeczywiście zestrzeliły meteoryt nad swoim terytorium? Mamy film!

      14/09/2025

      Amerykanie trenują ataki dronami w rosyjską haubicę!

      11/09/2025

      Alarm nad Polską – poderwano myśliwce po wtargnięciu rosyjskich dronów!

      10/09/2025
    • AI

      GPT-5: Wielkie oczekiwania, jeszcze większe problemy

      18/08/2025

      DeepSeek R2 rezygnuje z układów Huawei na rzecz Nvidia H20 z powodu problemów technicznych

      18/08/2025

      Apple stawia na prywatne AI: małe przejęcia, wielka przyszłość

      08/08/2025

      Jak AI przekształca rekrutację w przedsiębiorstwach: rewolucja w sourcingu i selekcji

      25/07/2025

      Samsung napędza przyszłość: jak Galaxy AI trafi na 400 mln urządzeń

      21/07/2025
    Forum
    TechFuture.plTechFuture.pl
    Strona główna » Dodatkowo płatna klimatyzacja i światła. Czy to początek trendu na abonament motoryzacyjny?
    Moto

    Dodatkowo płatna klimatyzacja i światła. Czy to początek trendu na abonament motoryzacyjny?

    Czy płacenie za lepsze światła czy klimatyzację to przyszłość motoryzacji?
    TechFutureBy TechFuture17/03/2024Brak komentarzy4 minuty czytania
    Share Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Reddit Telegram Email
    Dodatkowo płatna klimatyzacja i światła. Czy to początek trendu na abonament motoryzacyjny
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email
    Reklama

    Branża samochodowa stoi u progu poważnych zmian. Producenci samochodów zaczynają poszukiwać nowych modeli biznesowych, które odchodzą od tradycyjnego posiadania samochodu. Jednym z najbardziej obiecujących nowych modeli jest usługa subskrypcji typu pay-as-you-go, która zapewnia klientom większą swobodę korzystania z samochodów bez konieczności zakupu i posiadania samochodu.

    Ostatnie zapowiedzi producentów samochodów, takich jak Mercedes, BMW i Volvo, wskazują, że branża zmierza w tym kierunku. Na przykład Mercedes ogłosił niedawno, że będzie pobierać od klientów zryczałtowaną opłatę abonamentową za odblokowanie wyższych prędkości w niektórych samochodach z nowej oferty elektrycznej. Choć wiadomość ta nie została dobrze przyjęta przez niektórych klientów, wydaje się, że inni producenci również badają podobne opcje.

    Reklama

    Jak ma wyglądać przyszłość posiadania samochodu?

    Z pewnością możemy spodziewać się, że więcej producentów wprowadzi modele i funkcje oparte na subskrypcji. Może to obejmować wszystko, począwszy od abonamentów ryczałtowych zapewniających klientom dostęp do szeregu różnych samochodów. Lub funkcje płatności za użycie, które umożliwiają kierowcom odblokowanie wyższych prędkości lub opcji rozrywki w samochodzie.

    Kluczem do sukcesu producentów będzie znalezienie właściwej równowagi pomiędzy oferowaniem klientom elastyczności i wolności, której pragną, a jednoczesnym zapewnianiem im funkcji i możliwości, których oczekują. Będzie to wymagało głębokiego zrozumienia potrzeb i preferencji klientów, a także chęci eksperymentowania z nowymi modelami i funkcjami.

    Korzyści modelu subskrypcyjnego

    Chociaż ta zmiana modelu biznesowego może wydawać się niektórym zniechęcająca, może ona przynieść znaczne korzyści zarówno producentom, jak i klientom. Producentom modele oparte na subskrypcji mogą zapewnić bardziej przewidywalne źródło przychodów, a także cenne dane na temat użytkowania i preferencji klientów.

    Analizując dane dotyczące użytkowania, firmy mogą uzyskać wgląd w zachowania, preferencje i wzorce klientów. Na przykład śledząc dane dotyczące użytkowania, producent samochodów może określić, które funkcje lub usługi są najczęściej używane. Może to pomóc im w określeniu, które funkcje są najważniejsze dla ich klientów, a które można usunąć lub zmodyfikować. 

    Dodatkowo, monitorując dane dotyczące użytkowania, firmy mogą określić najlepszy moment na oferowanie promocji, rabatów lub wprowadzanie nowych usług. Dane śledzenia mogą na przykład wiarygodnie ocenić, kiedy opony mogą wymagać wymiany, zanim staną się niebezpieczne.

    To także potencjalny wzrost przychodów. Firmy motoryzacyjne mogą znacznie zwiększyć swoje przychody dzięki modelowi subskrypcyjnemu, oferując różne poziomy usług lub poziomy. Powinny one oferować różne poziomy funkcji i korzyści w różnych przedziałach cenowych. Dzięki temu klienci mogą wybrać subskrypcję najlepiej odpowiadającą ich potrzebom i budżetowi. 

    Innym sposobem na zwiększenie przychodów jest oferowanie dodatkowych usług lub korzyści, takich jak usługi concierge lub zniżki na konserwację i naprawy. Mając pełne zrozumienie zachowań klientów, zespoły sprzedaży mogą podejmować świadome decyzje, którym klientom z większym sukcesem sprzedać wyższe poziomy lub dodatkowe usługi.

    Z pewnością możemy spodziewać się, że więcej producentów wprowadzi modele i funkcje oparte na subskrypcji

    Klientom usługi typu pay-as-you-go zapewniają większą elastyczność i swobodę, umożliwiając korzystanie z samochodów wtedy, kiedy ich potrzebują, bez presji podejmowania długoterminowego zakupu. Będzie to szczególnie mile widziane wśród konsumentów, ponieważ wysoka inflacja i rosnące rachunki gospodarstw domowych obciążają budżety większości ludzi. Dlatego swoboda korzystania z samochodu w razie potrzeby, zamiast dokonywania dużych zakupów, niewątpliwie spodoba się wielu osobom.

    Przekonanie klientów do płacenia

    Aby jednak ten nowy model odniósł sukces, producenci samochodów będą musieli poinformować o korzyściach i powodach, dla których usługi oparte na subskrypcji są dla niektórych klientów dodatkowymi kosztami. Jednym ze sposobów skutecznego komunikowania przez firmy motoryzacyjne zmiany jest udostępnienie szczegółowych informacji na stronie internetowej firmy oraz za pośrednictwem kanałów obsługi klienta. 

    Może to obejmować jasne wyjaśnienia dotyczące opcji subskrypcji, cen i wszelkich powiązanych kosztów. Ponadto firmy mogą przeprowadzać badania klientów, aby uzyskać wgląd w to, czego szukają klienci w ramach usługi subskrypcyjnej i wykorzystać te informacje do dostosowania swojego przekazu.

    Pomimo pewnych wyzwań model subskrypcji typu pay-as-you-go stanowi ogromną szansę dla branży motoryzacyjnej. Ma potencjał, aby zrewolucjonizować sposób, w jaki myślimy o posiadaniu samochodu i zapewnić większe korzyści zarówno producentom, jak i klientom. Ponieważ coraz więcej producentów zaczyna odkrywać ten nowy model biznesowy, ciekawie będzie zobaczyć, jak branża i klienci dostosowują się do zmian w nadchodzących latach.

    Reklama
    abonament motoryzacyjny abonament na wyposażenie polecane samochód
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Następny wpis SpaceX buduje sieć satelitów szpiegowskich dla amerykańskiej agencji wywiadowczej

    Może Cię również zainteresować

    Moto

    Rewolucja w bateriach! Elastyczne ogniwo z Chin może zrewolucjonizować rynek aut elektrycznych

    09/10/2025
    Moto

    Cenowa rewolucja Tesla: czy „biedny” Model Y Standard zawojuje rynek?

    08/10/2025
    Moto

    Segway GT3 Pro: terenowa hulajnoga osiągająca prędkość 80 km/h

    14/08/2025
    Dodaj komentarz
    Dodaj komentarz Cancel Reply

    Popularne

    OLED, pOLED i AMOLED – wyjaśniamy różnice między nowoczesnymi ekranami

    01/10/2024152K Wyświetleń

    Motorola zapowiedziała nowy smartfon ThinkPhone 25

    01/10/2024128K Wyświetleń

    Jak stworzyć własną sztuczną inteligencje? Poznaj 3 sposoby na własny model AI

    11/10/2024111K Wyświetleń
    Nasze sociale
    • Facebook
    • Twitter
    Najnowsze
    Gaming

    Rewolucja w kieszeni gracza: AYN Thor to mini konsola z dwoma ekranami

    By TechFuture15/10/2025
    Gaming

    Battlefield 6: Fenomenalny sukces sprzedażowy i powrót króla FPS-ów

    By TechFuture15/10/2025
    Smartfony

    Koniec z codziennym ładowaniem? Smartfon z baterią 9000 mAh na horyzoncie!

    By TechFuture15/10/2025

    Newsletter

    Raz w tygodniu wyślemy Ci najciekawsze wiadomości ze świata najnowszych technologii. Bez żadnego spamu, bo go nie lubimy.

    Popularne

    OLED, pOLED i AMOLED – wyjaśniamy różnice między nowoczesnymi ekranami

    01/10/2024152K Wyświetleń

    Motorola zapowiedziała nowy smartfon ThinkPhone 25

    01/10/2024128K Wyświetleń

    Jak stworzyć własną sztuczną inteligencje? Poznaj 3 sposoby na własny model AI

    11/10/2024111K Wyświetleń
    Polecamy

    Rewolucja w kieszeni gracza: AYN Thor to mini konsola z dwoma ekranami

    15/10/2025

    Battlefield 6: Fenomenalny sukces sprzedażowy i powrót króla FPS-ów

    15/10/2025

    Koniec z codziennym ładowaniem? Smartfon z baterią 9000 mAh na horyzoncie!

    15/10/2025

    Newsletter

    Raz w tygodniu wyślemy Ci najciekawsze wiadomości ze świata najnowszych technologii. Bez żadnego spamu, bo go nie lubimy.

    Facebook X (Twitter)
    • Smartfony
    • Komputery
    • Gadżety
    • Tablety
    • Internet
    © 2025 TechFuture.pl

    Wpisz wyszukiwaną frazę i kliknij Enter. Naciśnij Esc aby anulować.