W najnowszym raporcie IDC przedstawiono szczegóły dotyczące sprzedaży tabletów na całym świecie w trzecim kwartale tego roku (czyli od lipca do września). Całkowity rynek wzrósł o 20,4%, osiągając ilość 39,6 miliona sztuk.
Jak można się spodziewać, Apple nadal dominuje z 12,6 milionami dostarczonych urządzeń i 31,7% udziałem w rynku. Podczas gdy dostawy wzrosły o 1,4% w porównaniu do Q3 2023, udział Apple w rynku faktycznie spadł z 37,7%.
Samsung jest na drugim miejscu z 7,1 milionami przesyłek i 17,9% udziałem w rynku, mając 18,3% wzrostu w sprzedaży, ale spadek udziału na rynku z 18,2% rok temu. Amazon jest na trzecim miejscu z 4,6 milionami sztuk urządzeń i 11,6% udziałem w rynku, dzięki ogromnemu wzrostowi sprzedaży aż o 111,3%!
Wzrost Huawei na poziomie 44,1% również jest imponujący, a firma ma obecnie 8,2% udziału w rynku po 3,3 milionach sprzedanych urządzeń (w porównaniu do odpowiednio 6,9% i 2,3 miliona w analogicznym kwartale poprzedniego roku).
Pierwszą piątkę zamyka Lenovo z 3 milionami sprzedanych urządzeń i 7,6% udziałem w rynku, w porównaniu do 2,6 miliona, ale firma spadła z 8% w trzecim kwartale 2023 r.
Wygląda więc na to, że największymi zwycięzcami tego kwartału byli Amazon i Huawei. Nadal jest całkiem sporo 9,1 mln urządzeń trafiających od innych marek, które łącznie mają 22,9% tortu.
IDC twierdzi, że nowy iPad Air firmy Apple odnotował wzrost sprzedaży dzięki sezonowi powrotu do szkoły, podczas gdy nowy iPad Pro wypadł poniżej oczekiwań z powodu zbyt wysokich cen dla rynków wschodzących.
Sprzedaż Samsunga była napędzana przez serię Galaxy Tab A9 z niższej półki, a nie przez serię Galaxy Tab S10+ i S10 Ultra z wyższej półki, podczas gdy wzrost Amazona wynikał głównie z ofert Prime Day.
Kluczowym urządzeniem Huawei był MatePad SE 11, a wzrost Lenovo nastąpił w Chinach i Europie Zachodniej.