Samsung oficjalnie wkracza w erę składanych smartfonów trzeciej generacji. Koreański gigant przygotowuje się do premiery Galaxy Z TriFold, urządzenia które może zdefiniować na nowo segment składanych telefonów. Model trafi do sprzedaży już 5 grudnia 2025 roku, choć tylko na wybranych rynkach i w ograniczonej liczbie egzemplarzy.
Rekordowa grubość jako wyzwanie inżynieryjne
Galaxy Z TriFold w stanie złożonym osiąga grubość około 14 milimetrów, co stanowi istotne wyzwanie konstrukcyjne. Dla porównania, standardowy Galaxy Z Fold 7 mierzy zaledwie 8,9 mm. Samsung tłumaczy tę różnicę zastosowaniem podwójnego zawiasu i dodatkowego panelu wyświetlacza. Co ciekawe, w pełni rozłożone urządzenie prezentuje zaledwie 4,2 mm grubości, dorównując tym samym najcieńszym tabletom dostępnym na rynku.
Inżynierowie z Suwon zaprojektowali mechanizm składania, w którym sekcja z ekranem zewnętrznym znajduje się w centrum, a panele po obu stronach składają się do wewnątrz. Pierwszy składa się lewy panel, następnie prawy z tylną kamerą układa się na wierzchu całej konstrukcji.
Potężna bateria i imponujące wyświetlacze
Serce urządzenia stanowi akumulator o pojemności 5600 mAh, podzielony na trzy oddzielne cele rozmieszczone w każdej sekcji obudowy. To wzrost o 27 procent w porównaniu do Galaxy Z Fold 7. Zewnętrzny ekran ma przekątną 6,5 cala, natomiast po całkowitym rozłożeniu użytkownik uzyskuje dostęp do ogromnego 10-calowego wyświetlacza OLED z panoramicznym formatem obrazu przypominającym tablet.
Cena i dostępność (dla wybranych)
Samsung planuje wyprodukować jedynie od 20 do 30 tysięcy egzemplarzy Galaxy Z TriFold, traktując ten model bardziej jako pokaz możliwości technologicznych niż masowy produkt konsumencki. Cena startowa ma wynosić około 3000 dolarów (w Korei Południowej około 4,4 miliona wonów), co czyni go bezpośrednim konkurentem Huawei Mate XT Ultimate.
Urządzenie będzie dostępne wyłącznie na wybranych rynkach azjatyckich, obejmujących Koreę Południową, Singapur, Zjednoczone Emiraty Arabskie oraz Chiny. Europejscy i amerykańscy konsumenci prawdopodobnie nie będą mogli oficjalnie zakupić tego modelu.
Samsung stawia na ekskluzywność i innowację, testując tym samym zainteresowanie rynku produktami premium z segmentu składanych urządzeń mobilnych.

