Google uruchomiło AI Overviews w swojej amerykańskiej wersji wyszukiwarki w maju. Wyniki i recenzje użytkowników nie pozostawiły suchej nitki na nowej funkcji Google, ponieważ AI Overviewes zasłynęło z rekomendacji jedzenia kamieni i serwowania pizzy z klejem.
Google nadal nie wyjaśniło, dlaczego uznało za dobry pomysł zastąpienie starych wyników zapytań przez AI czyli, nową ale gorszą funkcją. Nie trzeba być jednak geniuszem, żeby to rozgryźć: wszystko musi być teraz AI. Niezależnie od faktycznej użyteczności i większego sensu.
Mając to na uwadze, Google ogłosiło dziś triumfalną ekspansję AI Overviews na sześć kolejnych krajów, po raczej katastrofalnym eksperymencie w USA.
Nowe kraje, które będą musiały zmierzyć się AI Overviews zastępującym stare, wolne od AI (ale znacznie dokładniejsze i bardziej niezawodne) wyniki to Wielka Brytania, Indie, Japonia, Indonezja, Meksyk i Brazylia. Ekspansja odbywa się obok obsługi lokalnych języków w każdym z tych krajów.
Podczas gdy AI Overviews może odpowiedzieć na zapytanie użytkownika w idiotyczny sposób (i uważać satyrę za rzeczywistość), Google z radością informuje nas, że odnotowało „większe zaangażowanie młodszych użytkowników w wieku 18–24 lat, gdy korzystają z wyszukiwarki z AI Overviews”.
Możemy tylko powiedzieć, że AI Overviews jest prawdopodobnie lepsze niż algorytm wyszukiwarki TikTok. Google stwierdziło również, że „ludzie wolą korzystać z wyszukiwarki z AI Overviews i uważają wyniki wyszukiwania za bardziej pomocne”. To, czy są one dokładniejsze, nie wydaje się być w ogóle problemem dla giganta.
Google testuje również dodawanie linków do odpowiednich stron internetowych bezpośrednio w tekście AI Overviews, aby ułatwić przeglądanie i sprawdzanie tego, co Cię interesuje
Nowy eksperyment w Search Labs pozwala zapisać konkretny podgląd AI do wykorzystania w przyszłości. Wystarczy, że dotkniesz nowego przycisku zapisz, który pojawia się pod przeglądem AI. Następnie możesz zobaczyć zapisane, dotykając ikony swojego profilu i przechodząc na stronę zainteresowania.
Jest to dostępne tylko w języku angielskim w Stanach Zjednoczonych i musisz najpierw zapisać się na eksperyment w Search Labs.