Drugi samochód elektryczny Xiaomi, czyli model YU7, jest coraz bliżej oficjalnej premiery. Ostatnie zdjęcia ujawniają kabinę zaprojektowaną zarówno dla entuzjastów technologii, jak i poszukiwaczy komfortu.
Xiaomi, znane ze swoich inteligentnych urządzeń i bardzo udanego elektrycznego sedana SU7, wnosi swoją wiedzę do nowego elektrycznego SUV-a.

Jedną z nowych funkcji jest brak tradycyjnego pulpitu. Zamiast tego kierowcy będą polegać na Panoramic Head-Up Display (PHUD).
System ten wyświetla najważniejsze informacje dotyczące jazdy na przedniej szybie, dzięki czemu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi.

Konsola środkowa mieści ekran informacyjno-rozrywkowy, nieco mniejszy od tego w sedanie Xiaomi SU7. Ekran ten działa na systemie HyperOS firmy, oferując bezproblemową integrację z innymi urządzeniami Xiaomi.
Kierownica YU7 wygląda stylowo i funkcjonalnie. Pokryta alcantarą i włóknem węglowym, z pewnością zapewnia wrażenie klasy premium.

Spłaszczenie na dole kierownicy dodaje sportowego akcentu. Są fizyczne przyciski do łatwego dostępu do kluczowych funkcji. Jest jasnoczerwony przycisk „Boost Mode” do szybkich sprintów i kolejny przycisk do aktywacji zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS).
Wnętrze YU7 to przede wszystkim materiały klasy premium, a samochód na zdjęciach ma dwukolorową tapicerkę ze skóry fioletowej i kremowej. Fotel kierowcy zawiera w sobie elektryczny podnóżek, zwiększający komfort podczas długich podróży.

Są bezprzewodowe ładowarki i elektroniczne klamki drzwi, które zwiększają wrażenia high-tech. Dyskretny czujnik LiDAR zamontowany na dachu sugeruje, że YU7 będzie oferował zaawansowane możliwości autonomicznej jazdy.
Zdjęcia nadwozia ujawniają elegancki design. YU7 ma chowane klamki drzwi, panoramiczny szyberdach, przezroczyste tylne światło w kształcie litery U i aktywny spojler.
YU7 ma trafić do sprzedaży na rynek w czerwcu 2025 r., a jego przewidywana cena początkowa wyniesie około 250 000 juanów, czyli około 30 800 euro.
Najpewniej nowy elektryk będzie wyposażony w dwusilnikowy napęd na wszystkie koła. SUV prawdopodobnie będzie korzystał z architektury elektrycznej 800 V, co umożliwi szybkie ładowanie i zasięg ponad 700 km.

Jeden komentarz
Pingback: Panoramiczny Head-Up Display (HUD): Przyszłość motoryzacji na wyciągnięcie ręki