W zeszłym roku YouTube rozpoczął w październiku pełny atak na programy blokujące reklamy, po przeprowadzeniu wstępnego eksperymentu na małą skalę w czerwcu. Teraz, wiele miesięcy później, walka z blokowaniem reklam przybierają na sile.
YouTube ogłosił, że rozpocznie egzekwowanie swoich zasad dotyczących blokowania reklam w aplikacjach innych firm, które naruszają warunki korzystania z usługi API YouTube. Przy tej okazji YouTube wyraźnie określa „aplikacje blokujące reklamy”, choć zakładamy, że celem mogą być także odtwarzacze innych firm z wbudowaną blokadą reklam. Jeśli spróbujesz użyć takiej aplikacji, zobaczysz komunikat o błędzie „Następująca treść nie jest dostępna w tej aplikacji”.
YouTube podkreśla, że jego warunki nie pozwalają aplikacjom firm trzecich na blokownie reklam, „ponieważ uniemożliwia to twórcy otrzymanie wynagrodzenia za wyświetlenia, a reklamy w YouTube pomagają wspierać twórców i umożliwiają miliardom ludzi na całym świecie korzystanie z usługi przesyłania strumieniowego”.
Rada na YouTube bez reklam? YouTube proponuje, abyś zaczął płacić za YouTube Premium, jeśli nie lubisz reklam.