Sieć ładowarek Supercharger firmy Tesla stopniowo, ale systematycznie otwiera się na pojazdy innych firm, co stworzyło szereg specyficznych problemów, ponieważ lokalizacja portów ładowania znacznie się różniła w zależności od modelu.
Superchargery zostały pierwotnie zaprojektowane wyłącznie z myślą o Teslach, dlatego ich kable są krótkie. Teraz jednak, gdy inne samochody również korzystają z Superchargerów, Tesla zdecydowała się zwiększyć liczbę dłuższych kabli w Superchargerach.
W ciągu najbliższych 18 miesięcy firma spodziewa się, że długie kable przewyższą liczbę krótkich.
Szacunki dostępności miejsc postojowych w Superchargerach staną się również dokładniejsze, ponieważ Tesla twierdzi, że teraz może wykryć, które pojazdy elektryczne są wyposażone w port ładowania zlokalizowanym gdzie indziej niż z tyłu po lewej lub z przodu po prawej stronie jest podłączony do stanowiska Supercharger z krótkim kablem.
W przyszłości będzie dokładne mapowanie lokalizacji i jeszcze szybsze odświeżanie dostępności miejsc postojowych.
Ponad 1500 stanowisk Supercharger zostało zmodyfikowanych tak, „aby kierowcy nigdy nie musieli korzystać z więcej niż dwóch stanowisk ładowania w celu naładowania samochodu”, co oczywiście zwiększyło ogólną dostępność stanowisk.
Na koniec Tesla twierdzi, że zachęca innych producentów samochodów do „przesunięcia lokalizacji portów ładowania na tył po lewej lub przód po prawej stronie”, aby zapewnić „bezproblemową kompatybilność z ponad 30 tys. ładowarek Supercharger z krótkimi kablami, dostępnych dla innych pojazdów elektrycznych na całym świecie”.
Źródło: X.com