Nowy Atto 2 to kompaktowy crossover, który ma rywalizować z popularnymi modelami, takimi jak Opel Frontera i Renault 4, oferując połączenie technologii, praktyczności i przystępnej ceny.
Atto 2 to mniejszy brat Atto 3, mierzący 4,31 m długości, 1,83 m szerokości i 1,68 m wysokości. Jest nieco dłuższy i wyższy od Volkswagena ID.3, ale pomimo kompaktowych rozmiarów, Atto 2 wygodnie pomieści pięć osób i może pochwalić się bagażnikiem o pojemności 400 litrów.
Najnowszy elektryczny model od BYD ma 174-konny silnik elektryczny z napędem na przednie koła zasilany akumulatorem o pojemności 45,1 kWh. Ta konfiguracja obiecuje zasięg 312 km, dzięki czemu nadaje się zarówno do dojazdów do pracy w mieście, jak i na dłuższe podróże.
Atto 2 jest zbudowany na platformie e-Platform 3.0 firmy BYD, którą znamy już z hatchbacka BYD Dolphin. Jednak Atto 2 jest pierwszym kompaktowym modelem BYD, w którym zastosowano konstrukcję ogniwo-nadwozie (CTB). Konstrukcja ta nie tylko poprawia integralność strukturalną, ale także pozwala na bardziej przestronne wnętrze.
Pod względem designu Atto 2 przyjmuje bardziej konwencjonalne podejście w porównaniu do niektórych rywali. Ma klasyczne reflektory i czarny element między nimi, przypominający tradycyjną kratkę. Tył ma pasek LED, który łączy dwa światła tylne.
Wewnątrz Atto 2 jest nowoczesne i zaawansowane technologicznie. Centralnym punktem jest charakterystyczny dla BYD obrotowy ekran dotykowy informacyjno-rozrywkowy o przekątnej 15,6 cala, który można używać zarówno w orientacji pionowej, jak i poziomej.
Ten przyjazny dla użytkownika interfejs oparty o Androida zapewnia dostęp do szeregu funkcji, w tym nawigacji, rozrywki i ustawień pojazdu.
BYD pozycjonuje Atto 2 jako „przystępny cenowo SUV na rynek europejski”. Choć oficjalna cena nie została jeszcze potwierdzona, oczekuje się, że będzie to około 24 000 euro, co czyni go interesującą opcją w segmencie kompaktowych pojazdów elektrycznych.
Atto 2 trafi do sprzedaży w Europie już w marcu 2025 r., a wersja z większą baterią ma się pojawić w dalszej części roku.