Aby zwiększyć możliwości sterowania głosowego w swoich pojazdach, Audi wdraża opartego na sztucznej inteligencji chatbota ChatGPT za pośrednictwem usługi Microsoft Azure OpenAI Service w swoim systemie informacyjno-rozrywkowym.
Od lipca tego roku właściciele około dwóch milionów modeli Audi wyprodukowanych od 2021 roku i wyposażonych w modułowy system informacyjno-rozrywkowy trzeciej generacji (MIB 3) będą mogli wchodzić w interakcje ze swoim samochodem za pomocą języka ojczystego i odsłuchiwać informacje, które chcieliby poznać podczas jazdy.
Nowe pojazdy, takie jak Q6 e-tron i przyszłe modele z architekturą elektroniczną E3 1.2, otrzymają ChatGPT za pośrednictwem Cerence Chat Pro jako rozszerzenie asystenta Audi.
Dzięki integracji ChatGPT z wprowadzaniem głosowym online w modelach z MIB 3 począwszy od roku modelowego 2021 (np. Audi A3) oferuje wiele możliwości, które wykraczają poza to, co było dotychczas możliwe dzięki sterowaniu głosowemu.
Kierowcy Audi mogą korzystać z ulepszonego sterowania głosowego do obsługi systemów informacyjno-rozrywkowych, nawigacji i klimatyzacji lub – od teraz – do zadawania pytań z zakresu wiedzy ogólnej. Możliwość zadawania pytań za pomocą języka ojczystego zwiększa bezpieczeństwo jazdy, ponieważ kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi. ChatGPT jest udostępniany za pośrednictwem usługi Azure OpenAI.
Podstawą tej nowej funkcji dla klientów Audi jest rozwiązanie Chat Pro firmy Cerence Inc, które oferuje integrację ChatGPT na poziomie motoryzacyjnym.
„Dzięki płynnej integracji ChatGPT z naszym sterowaniem głosowym, łączymy mocne strony obu aplikacji” – mówi Marcus Keith, wiceprezes ds. rozwoju wnętrz, Infotainment i Connectivity w Audi. „Oprócz szeregu funkcji sterowanych głosem, nasi klienci będą teraz korzystać z prostego i bezpiecznego dostępu do wiedzy opartej na sztucznej inteligencji. To kolejny krok w kierunku najlepszego w swojej klasie doświadczenia we wnętrzu samochodów Audi”.
Samochody odpowiadają na codzienne pytania
Marka udoskonaliła swojego istniejącego samouczącego się asystenta głosowego, Audi Assistant, w modelach z nową architekturą elektroniki E3 1.2, która miała swoją premierę w nowym Audi Q6 e-tron. Pasażerowie mogą aktywować asystenta jak zwykle, mówiąc „Hej Audi” lub używając przycisku push-to-talk na kierownicy, aby zadać pytanie.
Asystent Audi automatycznie rozpoznaje, czy należy wykonać funkcję pojazdu, wyszukać miejsce docelowe, czy na przykład podać prognozę pogody. System Audi przekazuje zapytania do ChatGPT tylko wtedy, gdy nie może odpowiedzieć na pytania z zakresu wiedzy ogólnej. Kierowcy cieszą się płynnym doświadczeniem, ponieważ wszystkie funkcje są zintegrowane z asystentem Audi. Bezpieczeństwo danych ma najwyższy priorytet; aby zapewnić optymalną prywatność, wszystkie pytania i odpowiedzi są usuwane po przetworzeniu.
Co więcej, ChatGPT nigdy nie ma dostępu do danych pojazdu.
Potencjał na przyszłość: Korzystanie z nowych możliwości sztucznej inteligencji
W przyszłości możliwe będzie również zadawanie pytań dotyczących pojazdu, na przykład o prawidłowe ciśnienie w oponach. Wykorzystanie dużych modeli językowych, na przykład firmy Cerence, umożliwia to i wiele innych zastosowań.
Sztuczna inteligencja wspiera Audi jako firmę cyfrową i opartą na danych
Audi chce w pełni wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji – dzięki usługom i produktom poprawiającym jakość obsługi klienta, a także w kilku obszarach zastosowań w celu optymalizacji procesów biznesowych. Na przykład jako kreatywny impuls w projektowaniu, w transferze wiedzy HR jako chat bot oraz w produkcji w celu wsparcia kontroli jakości.
Najnowsze aplikacje to sztuczna inteligencja do sprawdzania zgrzewów punktowych w konstrukcji nadwozia oraz oparte na sztucznej inteligencji wykrywanie pęknięć w tłoczni. Jednocześnie Audi zobowiązuje się do odpowiedzialnego korzystania ze sztucznej inteligencji w swoich zasadach postępowania i deklaracji zasad.