BYD przedstawił publicznie swój nowy system zaawansowanego wspomagania kierowcy (ADAS) o nazwie „God’s Eye”. Co ciekawe, firma obiecuje wyposażyć wszystkie swoje modele (nawet te najtańsze) w najnowszą wersję systemu. Będzie to miało oczywiście ogromny wpływ na dostępność zaawansowanych funkcji wspomagania kierowcy w świecie pojazdów elektrycznych.
Prezes BYD, Wang Chuanfu, podkreślił ogromne nakłady finansowe firmy przeznaczone na systemy inteligentnej jazdy.
BYD rozwija swój system nowej generacji korzystając z ogromnej bazy danych w chmurze przekazywanych przez pojazdy użytkowane przez klientów i zespoły 5000 inżynierów ds. badań i rozwoju skupionych wyłącznie na inteligentnej jeździe.
W ramach unowocześniania ADAS skorzystano z danych 72 milionów kilometrów, które przejechały samochody BYD w 2024 r. To wyraźnie pokazuje zaangażowanie firmy w doskonalenie technologii. Prezes BYD przewiduje, że inteligentna jazda stanie się niezbędną funkcją dla kupujących samochody w ciągu najbliższych kilku lat.

System „God’s Eye” występuje w trzech poziomach, każdy zaprojektowany dla różnych modeli pojazdów i przedziałów cenowych. Podstawowy system „God’s Eye C” jest skierowany do bardziej przystępnych cenowo pojazdów BYD, w tym hatchbacka Seagull, którego cena zaczyna się od 69 800 RMB (około 8610 EUR) w Chinach. Qin Plus DM-i i Seal 05 DM-i, oba startują z ceną od 100 000 RMB (około 12 340 EUR ), również otrzymają nowy system ADAS.
Ten niedrogi system wykorzystuje trzy kamery za przednią szybą i jest zasilany przez DiPilot 100, który może pochwalić się mocą obliczeniową 100 TOPS.
„God’s Eye C” obejmuje również 12 kamer (trzy do widoku z przodu, pięć panoramicznych i cztery do widoku dookoła), pięć radarów mmWave do percepcji 360 stopni i 12 ultradźwiękowych czujników radarowych.
Kluczowym elementem BYD jest opracowana przez chińską firmę architektury Xuanji. Ta architektura, opisana jako „jeden mózg, dwa końce, trzy sieci i cztery łańcuchy”, integruje centralny procesor, chmurowę AI, AI po stronie pojazdu, internet w pojeździe, sieci 5G i satelitarne, łańcuch czujników, łańcuch sterowania, łańcuch danych i łańcuch mechaniczny. Architektura Xuanji łączy się z Deepseek R1 LLM, jeszcze bardziej zwiększając możliwości AI.
Jeden komentarz
Pingback: BYD Yangwang U9 sam jeździ i bije rekordy na torze!