Insta360 wypuściło 22 października kamerę sportową Ace Pro 2, swojego nowego konkurenta w działce zdominowanej przez GoPro. Kamera kosztuje 399,99 USD, co w rzeczywistości czyni ją o 50 USD tańszą od poprzednika. Cena w polskich sklepach oscyluje w okolicach 2200 złotych
Inspiracja GoPro dla projektu jest oczywista, a mimo to przedni wyświetlacz Insta360 pokazuje tylko informacje, a nie podgląd na żywo tego, co widzi kamera. W zamian otrzymujemy odchylany ekran główny, teraz o rozmiarze 2,5 cala, ale z ulepszoną jasnością i gęstością pikseli.
Ace Pro 2 jest wytrzymały i wodoodporny do 12 m. Może nagrywać wideo 8K przy 30 fps i 4K120 fps slow-mo przy użyciu czujnika 1/1,3″. Ponadto kamera wyposażona jest w obiektyw szerokokątny Leica Summarit o kącie 157 stopni.
Sprzęt połączony z oprogramowaniem wspomaganym przez AI i ma zapewnić „niesamowitą szczegółowość przy słabym oświetleniu”. A dzięki PureVideo szum jest redukowany, a jasność i szczegóły są udoskonalane (dostępne tylko do 4K60fps). Zdjęcia są robione w rozdzielczości 50 MP.
Przybliżenie 2x obiecuje, że nie spowoduje utraty jakości obrazu, a nowa zintegrowana osłona przeciwwiatrowa minimalizuje hałas.
Czas pracy baterii wynosi 180 minut, a ładowanie do 80% zajmuje zaledwie 18 minut przy użyciu adaptera PD 30 W. Pełne ładowanie trwa 47 minut.