Close Menu
    Najnowsze

    GoPro może się bać! DJI szykuje kamerę, która wszystko zmienia – premiera tuż tuż

    03/11/2025

    OnePlus szykuje przystępny flagowiec ze Snapdragon 8 Gen 5

    03/11/2025

    Dron bez baterii lata wyłącznie na energii słonecznej. To działa!

    03/11/2025
    Popularne

    Gdzie znaleźć klucz Windows 10 i 11? Wyjaśniamy!

    12/06/2025

    OLED, pOLED i AMOLED – wyjaśniamy różnice między nowoczesnymi ekranami

    01/10/2024

    Ranking najbardziej niezawodnych samochodów: Które auta są naprawdę „nie do zdarcia”?

    11/03/2025

    Newsletter

    Raz w tygodniu wyślemy Ci najciekawsze wiadomości ze świata najnowszych technologii. Bez żadnego spamu, bo go nie lubimy.

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Kontakt
    • Reklama
    Facebook X (Twitter)
    TechFuture.plTechFuture.pl
    • Technologia
      1. Smartfony
      2. Tablety
      3. Gadżety
      4. Internet
      5. Wszystko

      OnePlus szykuje przystępny flagowiec ze Snapdragon 8 Gen 5

      03/11/2025

      Zapomnij o ładowarce! Realme C85 Pro wytrzyma 3 dni i możesz z nim nurkować? To nie żart!

      03/11/2025

      Redmi Turbo 5 z baterią 9000 mAh – koniec lęku przed rozładowaniem

      03/11/2025

      Samsung Galaxy S26 z opóźnieniem – premiera dopiero 25 lutego 2026

      02/11/2025

      iPad mini OLED – rewolucja w kieszeni. Apple szykuje najmocniejszy kompaktowy tablet

      30/10/2025

      Rewolucja w notatkach? Onyx Boox Note Air5 C łączy kolorowy E Ink 10,3” z magnetyczną klawiaturą

      26/10/2025

      iQOO Pad 5e: Bestia dla graczy czy po prostu szybki tablet? Znamy specyfikację!

      21/10/2025

      OnePlus Pad 3 – Androidowy flagowiec, który chce powalczyć z iPadem Pro [Test]

      16/09/2025

      GoPro może się bać! DJI szykuje kamerę, która wszystko zmienia – premiera tuż tuż

      03/11/2025

      Cuktech 10 Air: magnetyczny powerbank z wyświetlaczem i ekspresowym ładowaniem 55W

      03/11/2025

      Meizu StarV Snap to przełom w świecie inteligentnych okularów AI za 280 euro

      01/11/2025

      Anker Soundcore C50i – rewolucja słuchawek open-ear z tłumaczeniem na żywo w przystępnej cenie

      01/11/2025

      Awaria AWS sparaliżowała internet. Poznaliśmy przyczynę

      02/11/2025

      Masowy wyciek danych z SuperGrosz.pl. Minister cyfryzacji ostrzega użytkowników

      02/11/2025

      WhatsApp w końcu trafia na Apple Watch – Meta testuje dedykowaną aplikację

      02/11/2025

      Threads wprowadza rewolucyjną funkcję zatwierdzania komentarzy – koniec z trollami i spamem

      31/10/2025

      GoPro może się bać! DJI szykuje kamerę, która wszystko zmienia – premiera tuż tuż

      03/11/2025

      OnePlus szykuje przystępny flagowiec ze Snapdragon 8 Gen 5

      03/11/2025

      Dron bez baterii lata wyłącznie na energii słonecznej. To działa!

      03/11/2025

      Zapomnij o ładowarce! Realme C85 Pro wytrzyma 3 dni i możesz z nim nurkować? To nie żart!

      03/11/2025
    • Komputery
      1. Laptopy
      2. PC
      3. Gaming
      4. Wszystko

      MacBook A18 Pro będzie najtańszym laptopem Apple od lat

      11/08/2025

      Surface laptop 5G – mobilność nowej generacji w biznesie

      23/07/2025

      Emdoor xCaim to laptop z AI i drugim niezwykle przydatnym ekranem

      22/03/2025

      Lenovo Yoga Slim 9i. Pierwszy laptop z kamerą ukrytą pod taflą ekranu

      13/02/2025

      Red Dead Redemption 2 z funkcją, na którą czekali wszyscy. Napady na banki nareszcie dostępne!

      03/11/2025

      Cyberpunk 2077 z kozackim modem. Gra wygląda jeszcze lepiej!

      02/11/2025

      Razer i Valve łączą siły: legendarny skin CS2 Dragon Lore na sprzęcie gamingowym

      02/11/2025

      Fallout 4 idzie w ślady Skyrima! Nadchodzi Anniversary Edition z setkami dodatków

      26/10/2025

      Red Dead Redemption 2 z funkcją, na którą czekali wszyscy. Napady na banki nareszcie dostępne!

      03/11/2025

      Cyberpunk 2077 z kozackim modem. Gra wygląda jeszcze lepiej!

      02/11/2025

      Razer i Valve łączą siły: legendarny skin CS2 Dragon Lore na sprzęcie gamingowym

      02/11/2025

      ASUS PE3000N – miniaturowa elektrownia mocy AI z NVIDIA Jetson IGX Thor T5000 zmienia zasady gry w robotyce

      30/10/2025
    • Moto

      Nie uwierzysz, co odpada z nowego Cybertrucka! Tesla znów wzywa do serwisów.

      03/11/2025

      Navee XT5 Pro – hulajnoga terenowa z 2200W mocy i 75 km zasięgu podbija rynek

      01/11/2025

      Rewolucja w Twojej kieszeni: Nowa aplikacja myAudi z AI to Twój osobisty pilot

      24/10/2025

      Rewolucja w bateriach! Elastyczne ogniwo z Chin może zrewolucjonizować rynek aut elektrycznych

      09/10/2025

      Cenowa rewolucja Tesla: czy „biedny” Model Y Standard zawojuje rynek?

      08/10/2025
    • Militaria

      Pociski Tomahawk – amerykańska broń precyzyjna, która może zmienić losy wojny w Ukrainie

      31/10/2025

      Pentagon dał zielone światło: Pociski Tomahawk dla Ukrainy czekają na decyzję Trumpa

      31/10/2025

      Rosja płaci fortunę za walkę. Ile można zarobić na wojnie w Ukrainie?

      15/10/2025

      Polska dostaje „oczy w kosmosie” – w listopadzie start pierwszych wojskowych satelitów

      01/10/2025

      Czy Chiny rzeczywiście zestrzeliły meteoryt nad swoim terytorium? Mamy film!

      14/09/2025
    • AI

      Samsung zbuduje megafabrykę sztucznej inteligencji. Użyje do tego ogromną ilość chipów NVIDIA

      02/11/2025

      OpenAI Sora rewolucjonizuje tworzenie wideo: Funkcje character cameo i video stitching zmieniają grę

      31/10/2025

      Oppo i Google łączą siły, by naładować smartfony prawdziwym AI. Seria Find X9 z Gemini na pokładzie.

      28/10/2025

      GPT-5: Wielkie oczekiwania, jeszcze większe problemy

      18/08/2025

      DeepSeek R2 rezygnuje z układów Huawei na rzecz Nvidia H20 z powodu problemów technicznych

      18/08/2025
    Forum
    TechFuture.plTechFuture.pl
    Strona główna » Piąte miejsce zespołu Mitsubishi Ralliart w Asia Cross Country Rally
    Moto

    Piąte miejsce zespołu Mitsubishi Ralliart w Asia Cross Country Rally

    TechFutureBy TechFuture26/08/2024Brak komentarzy6 minut czytania
    Share Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Reddit Telegram Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email
    Reklama

    Mitsubishi Motors poinformowało, że zespół Mitsubishi Ralliart, któremu firma zapewniała wsparcie techniczne, zajął piąte miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu Asia Cross Country Rally 2024.

    Rajd odbył się w Tajlandii w dniach 11-17 sierpnia, a zespół startował w modelach Triton/L200,1 przygotowanych w specyfikacji cross-country grupy T1 (zmodyfikowany samochód terenowy). Całkowity pokonany dystans wyniósł 2075,54 km, w tym 939,58 km odcinków specjalnych.2 Katsuhiko Taguchi zajął piąte miejsce w klasyfikacji generalnej z łącznym czasem 15 godzin, 34 minut i 52 sekundy.

    Reklama

    W klasyfikacji generalnej Kazuto Koide, który startował po raz pierwszy, zajął 24. miejsce, a Sakchai Hantrakul uplasował się na 27. pozycji. Chayapon Yotha wycofał się z pierwszego miejsca w klasyfikacji generalnej na etapie 5, zajmując 42. miejsce.

    Tegoroczny rajd AXCR rozpoczął się uroczyście 11 sierpnia w słynnej wieży zegarowej w Surat Thani w Tajlandii. Sportowa rywalizacja rozpoczęła się od etapu pierwszego następnego dnia, a etap drugi poprowadził wszystkich uczestników z Surat Thani do Hua Hin, trasą liczącą ponad 550 km, co oznacza, że był to najdłuższy odcinek w całym rajdzie. Etap 3. obejmował odcinek specjalny w rejonie Hua Hin, a etap 4. prowadził do Kanchanaburi, po mocno pofałdowanej górskiej trasie.

    Etap 4. był najtrudniejszym odcinkiem specjalnym w ciągu sześciu dni, na którym wiele zespołów miało trudności z pokonaniem trasy przez góry w skalistym terenie, a ponad 10 zespołów otrzymało kary za przekroczenie dozwolonego czasu przejazdu. Etap 5.., przebiegający w rejonie Kanchanaburi, był najdłuższym odcinkiem specjalnym w tegorocznych zawodach i liczył 228,87 km. Tegoroczne zawody zakończył 17 sierpnia etap 6, z finiszem na Skywalk Avenue, w pobliżu nowej atrakcji turystycznej Skywalk Kanchanaburi.

    Był to już drugi start w AXCR Katsuhiko Taguchiego, który zaczynał z siódmej pozycji. Chociaż miał trudności z dostosowaniem pojazdu do wymagających warunków na trasie, jechał ostrożnie i równo, kończąc każdy OS i poprawiając swoją pozycję z ósmego miejsca w zeszłym roku do tegorocznego piątego miejsca w klasyfikacji generalnej.

    Sakchai Hantrakul wystartował z 30. pozycji i był już piąty w pierwszym etapie, ale popełnił błędy na trasie i ostatecznie kłopoty z pojazdem sprawiły, że ukończył wyścig na 27. miejscu.

    Kazuto Koide, który rywalizował jako kierowca testowy MMC, początkowo zmagał się z trasą, jednak kontynuował spokojną jazdę, demonstrując umiejętność dostosowania się do warunków trasy i wspierając kolegów z zespołu, którzy utknęli lub mieli problemy z samochodami.

    Ostatecznie zajął w „generalce” 24 miejsce. Chayapon Yotha, który w poprzednim AXCR zajął 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, wystartował z najdalszej pozycji w zespole Mitsubishi Ralliart i jechał konsekwentnie, ustanawiając czasy, które dzień po dniu plasowały go w czołówce. Pod koniec etapu 4. i najtrudniejszego ze wszystkich odcinków specjalnych, wysoka skuteczność terenowa Tritona/L200 pokazała jego prawdziwy potencjał, wyprowadzając zawodnika na czoło stawki z przewagą ponad 20 minut przed drugą załogą.

    Niestety, problemy z pojazdem na piątym etapie, uniemożliwiły kontynuowanie jazdy i zmusiły załogę do wycofania się z rajdu.

    Hiroshi Masuoka, Dyrektor Zespołu Mitsubishi Ralliart

    „Tegoroczny model Triton/L200 okazał się dopracowany do perfekcji pod względem osiągów, co przełożyło się na dynamiczną jazdę i pokonanie dystansu dzielącego nas od rywali, a w pewnym momencie nawet objęcie prowadzenia w klasyfikacji generalnej. Szkoda, że nie udało nam się wygrać, ale Triton był w stanie zademonstrować swoje wspaniałe możliwości terenowe, które były doskonalone w pojazdach Mitsubishi przez dziesięciolecia. Po powrocie do Japonii, Kazuto Koide, kierowca testowy firmy, który po raz pierwszy wziął udział w rajdzie, a także inni pracownicy skorzystają z cennych danych i wiedzy zdobytej podczas tego rajdu, w procesie konstruowania modeli seryjnych, dodając tym samym nowy rozdział do naszej tradycji wykorzystywania doświadczeń zdobytych w sportach motorowych w pracy działów badawczo-rozwojowych. Ponownie będziemy przechodzić rygorystyczne testy, a zespół Mitsubishi Ralliart powróci w przyszłym roku. Chcielibyśmy podziękować naszym sponsorom za hojne wsparcie, a fanom na całym świecie za entuzjastyczny doping.

    Katsuhiko Taguchi, prowadzący pojazd nr 107 w barwach zespołu Mitsubishi Ralliart:

    „Samochód rajdowy 2024 Triton/L200 był przygotowany do rywalizacji bardzo dobrze i po prostu łatwo się go prowadziło. Cieszę się, że poprawiłem swój wynik z zeszłego roku, ale jestem też rozczarowany, ponieważ miałem nadzieję, że uda mi się wywalczyć wyższą pozycję. Tegoroczne doświadczenie wykorzystamy jako materiał do dalszej poprawy właściwości jezdnych auta w przyszłym roku, co zapewni nam utrzymanie się w czołówce startujących”.

    Kazuto Koide, prowadzący samochód nr 137 w barwach zespołu Mitsubishi Ralliart:

    „Rajdowy Triton/L200, którym startowałem, był modelem z 2023 roku opartym na samochodzie seryjnym i miał tryb jazdy o nazwie 4LLc przeznaczony do jazdy po skalistym terenie. Korzystając z tego trybu, byłem w stanie bez trudu wspiąć się na prawie 40-stopniowe wzniesienie podczas holowania samochodu mojego kolegi z zespołu i po raz kolejny przypomniałem sobie o wysokich osiągach terenowych seryjnego modelu. Chciałbym przekazać dalej wszystko to, czego nauczyłem się jako kierowca podczas tego rajdu, dzięki czemu będziemy mogli opracowywać mocne i niezawodne w trudnych warunkach pojazdy Mitsubishi.”

    Kei Takeoka, dziennikarka motoryzacyjna, która towarzyszyła zespołowi Mitsubishi Ralliart, jadąc samochodem pomocniczym Delica Mini:

    „Tegoroczny rajd AXCR miał skaliste odcinki i przeprawy przez rzeki, co czyniło go znacznie trudniejszym, niż sobie wyobrażałam. Co więcej, sama trasa była trudna – bujna roślinność Tajlandii rozrosła się od czasu opracowania roadbooka do momentu rozpoczęcia rajdu, więc musieliśmy przejechać przez obszary, które nie przypominały raczej dróg. To musiało utrudniać pilotom nawigację. Poruszałam się pojazdem pomocniczym Delica Mini, a gdziekolwiek się pojawiliśmy, zarówno Delica Mini, jak i jej maskotka Delimaru, cieszyły się dużą popularnością. Gdy zatrzymywaliśmy się w mieście, rozpoczynała się sesja zdjęciowa, a wiele osób nagrywało filmy, gdy jechaliśmy. Delica Mini może stać się bardzo popularnym modelem w okolicach Bangkoku. Doskonale radziła sobie na nierównych drogach, a nawet okazała się niezawodna na tajlandzkich bezdrożach pokrytych czerwonym pyłem oraz na pełnych dziur drogach utwardzonych.”

    Klasyfikacja generalna kategorii samochodów AXCR 2024
    24. Mana Pornsiricherd (Toyota Hilux Revo) 14 godzin 22 minut 00 sek.
    25. Suwat Limjirapinya (Isuzu D-Max) 14 godzin 25 minut 47 sek.
    26. Thongchai Klinkate (Isuzu D-Max) 14 godzin 36 minut 24 sek.
    27. Ikuo Hanawa (Toyota Fortuner) 14 godzin 56 minut 48 sek.
    28. Katsuhiko Taguchi (Mitsubishi Triton) 15 godziny 34 minut 52 sek.
    29. Olan Sornsirirat (Isuzu D-Max) 15 godziny 35 minut 34 sek.

    24. Kazuto Koide (Mitsubishi Triton) 23 godziny 08 minut 37 sek.
    27. Sakchai Hantrakul (Mitsubishi Triton) 24 godziny 51 minut 52 sek.
    42. Chayapon Yotha (Mitsubishi Triton) (nie ukończył)

    Reklama
    mitsubishi Mitsubishi Ralliart
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Poprzedni wpisAstronomowie odkryli obiekt lecący z prędkością ponad 1.5 mln km!
    Następny wpis EA Sports NHL 25 wprowadza do gry nowy wymiar realizmu

    Może Cię również zainteresować

    Moto

    Nie uwierzysz, co odpada z nowego Cybertrucka! Tesla znów wzywa do serwisów.

    03/11/2025
    Moto

    Navee XT5 Pro – hulajnoga terenowa z 2200W mocy i 75 km zasięgu podbija rynek

    01/11/2025
    Moto

    Rewolucja w Twojej kieszeni: Nowa aplikacja myAudi z AI to Twój osobisty pilot

    24/10/2025
    Dodaj komentarz
    Dodaj komentarz Cancel Reply

    + 65 = 70
    Powered by MathCaptcha

    Popularne

    OLED, pOLED i AMOLED – wyjaśniamy różnice między nowoczesnymi ekranami

    01/10/2024157K Wyświetleń

    Jak stworzyć własną sztuczną inteligencje? Poznaj 3 sposoby na własny model AI

    11/10/2024151K Wyświetleń

    Motorola zapowiedziała nowy smartfon ThinkPhone 25

    01/10/2024128K Wyświetleń
    Nasze sociale
    • Facebook
    • Twitter
    Najnowsze
    Gadżety

    GoPro może się bać! DJI szykuje kamerę, która wszystko zmienia – premiera tuż tuż

    By TechFuture03/11/2025
    Smartfony

    OnePlus szykuje przystępny flagowiec ze Snapdragon 8 Gen 5

    By TechFuture03/11/2025
    Technologia

    Dron bez baterii lata wyłącznie na energii słonecznej. To działa!

    By TechFuture03/11/2025

    Newsletter

    Raz w tygodniu wyślemy Ci najciekawsze wiadomości ze świata najnowszych technologii. Bez żadnego spamu, bo go nie lubimy.

    Popularne

    OLED, pOLED i AMOLED – wyjaśniamy różnice między nowoczesnymi ekranami

    01/10/2024157K Wyświetleń

    Jak stworzyć własną sztuczną inteligencje? Poznaj 3 sposoby na własny model AI

    11/10/2024151K Wyświetleń

    Motorola zapowiedziała nowy smartfon ThinkPhone 25

    01/10/2024128K Wyświetleń
    Polecamy

    GoPro może się bać! DJI szykuje kamerę, która wszystko zmienia – premiera tuż tuż

    03/11/2025

    OnePlus szykuje przystępny flagowiec ze Snapdragon 8 Gen 5

    03/11/2025

    Dron bez baterii lata wyłącznie na energii słonecznej. To działa!

    03/11/2025

    Newsletter

    Raz w tygodniu wyślemy Ci najciekawsze wiadomości ze świata najnowszych technologii. Bez żadnego spamu, bo go nie lubimy.

    Facebook X (Twitter)
    • Smartfony
    • Komputery
    • Gadżety
    • Tablety
    • Internet
    © 2025 TechFuture.pl

    Wpisz wyszukiwaną frazę i kliknij Enter. Naciśnij Esc aby anulować.