Close Menu
    Najnowsze

    OneXPlayer wprowadza na rynek OneXGPU Lite z USB-C 80 Gb/s i OCuLink

    17/09/2025

    Xiaomi 17 Pro — imponujący design, rozczarowujący aparat?

    17/09/2025

    Przełom w dziedzinie fotoniki zwiększy moc, rozmiar i wydajność smartfonów

    17/09/2025
    Popularne

    OLED, pOLED i AMOLED – wyjaśniamy różnice między nowoczesnymi ekranami

    01/10/2024

    LM Studio. Kilka kliknięć i masz prywatną sztuczną inteligencję

    28/01/2025

    Motorola zapowiedziała nowy smartfon ThinkPhone 25

    01/10/2024

    Newsletter

    Raz w tygodniu wyślemy Ci najciekawsze wiadomości ze świata najnowszych technologii. Bez żadnego spamu, bo go nie lubimy.

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Kontakt
    • Reklama
    Facebook X (Twitter)
    TechFuture.plTechFuture.pl
    • Technologia
      1. Smartfony
      2. Tablety
      3. Gadżety
      4. Internet
      5. Wszystko

      Xiaomi 17 Pro — imponujący design, rozczarowujący aparat?

      17/09/2025

      OPPO Find X9 Pro: olbrzymia bateria i aparat, który chce przegonić iPhone’y

      11/09/2025

      Pamiętacie jeszcze smartfony Xperia? Sony szykuje model Xperia 10 VII

      09/09/2025

      Vivo X300: teleobiektyw na sterydach. Co naprawdę zmienia się w aparatach nowej serii?

      04/09/2025

      OnePlus Pad 3 – Androidowy flagowiec, który chce powalczyć z iPadem Pro

      16/09/2025

      Xiaomi Pad Mini — mały tablet z dużymi ambicjami

      15/09/2025

      Alldocube Ultra Pad: tablet klasy premium z wyświetlaczem 144 Hz i baterią 15 000 mAh

      10/09/2025

      Google rezygnuje z Pixel Tablet. Koniec eksperymentu czy zmiana strategii?

      25/08/2025

      Garmin Venu 4 — elegancja i zdrowie w gorszej cenie? Co wiemy przed premierą

      17/09/2025

      Wyciekły zdjęcia Huawei Watch Ultimate 2: ujawniono kluczowe zmiany

      15/09/2025

      Leica wystawi na aukcję wyjątkowy aparat fotograficzny „Papież Franciszek”

      10/09/2025

      Zoom H6studio: 6-ścieżkowy rejestrator dźwięku 192 kHz dla muzyków

      09/09/2025

      Atak hakerski na Allianz doprowadził do wycieku danych 1,1 miliona klientów

      19/08/2025

      Po 14 latach Amazon zamyka niezwykle popularną usługę

      15/08/2025

      Google Find Hub z satelitarnym wsparciem – dziel się swoją pozycją bez sieci!

      14/08/2025

      Potężna obniżka cen Starlinka w USA. A kiedy w Polsce?

      12/08/2025

      Xiaomi 17 Pro — imponujący design, rozczarowujący aparat?

      17/09/2025

      Baseus Security X1 Pro: Pierwsza kamera z podwójnym śledzeniem AI

      17/09/2025

      Garmin Venu 4 — elegancja i zdrowie w gorszej cenie? Co wiemy przed premierą

      17/09/2025

      OnePlus Pad 3 – Androidowy flagowiec, który chce powalczyć z iPadem Pro

      16/09/2025
    • Komputery
      1. Laptopy
      2. PC
      3. Gaming
      4. Wszystko

      MacBook A18 Pro będzie najtańszym laptopem Apple od lat

      11/08/2025

      Surface laptop 5G – mobilność nowej generacji w biznesie

      23/07/2025

      Emdoor xCaim to laptop z AI i drugim niezwykle przydatnym ekranem

      22/03/2025

      Lenovo Yoga Slim 9i. Pierwszy laptop z kamerą ukrytą pod taflą ekranu

      13/02/2025

      OneXPlayer wprowadza na rynek OneXGPU Lite z USB-C 80 Gb/s i OCuLink

      17/09/2025

      PlayStation 6 z odłączanym napędem? Co oznacza najnowszy przeciek dla graczy

      11/09/2025

      Dambuster Studios ujawnia zwiastun Dead Island 3 i nową lokalizację

      11/09/2025

      ​​Call of Duty Black Ops 7 będzie zawierał zremasterowane mapy Black Ops 2

      09/09/2025

      OneXPlayer wprowadza na rynek OneXGPU Lite z USB-C 80 Gb/s i OCuLink

      17/09/2025

      PlayStation 6 z odłączanym napędem? Co oznacza najnowszy przeciek dla graczy

      11/09/2025

      Dambuster Studios ujawnia zwiastun Dead Island 3 i nową lokalizację

      11/09/2025

      ​​Call of Duty Black Ops 7 będzie zawierał zremasterowane mapy Black Ops 2

      09/09/2025
    • Moto

      Segway GT3 Pro: terenowa hulajnoga osiągająca prędkość 80 km/h

      14/08/2025

      Tesla Model Y L z trzecim rzędem siedzeń i zasięg, który zaskakuje

      08/08/2025

      Tesla nie jest już firmą motoryzacyjną

      25/07/2025

      Komputer HW5 w Tesli może podlegać poważnym ograniczeniom

      25/07/2025

      Xiaomi YU7: pierwszy elektryczny SUV Xiaomi z technologią superszybkiego ładowania

      22/07/2025
    • Militaria

      Czy Chiny rzeczywiście zestrzeliły meteoryt nad swoim terytorium? Mamy film!

      14/09/2025

      Amerykanie trenują ataki dronami w rosyjską haubicę!

      11/09/2025

      Alarm nad Polską – poderwano myśliwce po wtargnięciu rosyjskich dronów!

      10/09/2025

      Amerykański samolot dowodzenia nuklearnego przebazowany na Grenlandię

      25/08/2025

      Spotkanie Putin–Trump na Alasce, a w powietrzu niesamowity pokaz siły USA

      15/08/2025
    • AI

      GPT-5: Wielkie oczekiwania, jeszcze większe problemy

      18/08/2025

      DeepSeek R2 rezygnuje z układów Huawei na rzecz Nvidia H20 z powodu problemów technicznych

      18/08/2025

      Apple stawia na prywatne AI: małe przejęcia, wielka przyszłość

      08/08/2025

      Jak AI przekształca rekrutację w przedsiębiorstwach: rewolucja w sourcingu i selekcji

      25/07/2025

      Samsung napędza przyszłość: jak Galaxy AI trafi na 400 mln urządzeń

      21/07/2025
    Forum
    TechFuture.plTechFuture.pl
    Strona główna » Piąte miejsce zespołu Mitsubishi Ralliart w Asia Cross Country Rally
    Moto

    Piąte miejsce zespołu Mitsubishi Ralliart w Asia Cross Country Rally

    TechFutureBy TechFuture26/08/2024Brak komentarzy6 minut czytania
    Share Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Reddit Telegram Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email
    Reklama

    Mitsubishi Motors poinformowało, że zespół Mitsubishi Ralliart, któremu firma zapewniała wsparcie techniczne, zajął piąte miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu Asia Cross Country Rally 2024.

    Rajd odbył się w Tajlandii w dniach 11-17 sierpnia, a zespół startował w modelach Triton/L200,1 przygotowanych w specyfikacji cross-country grupy T1 (zmodyfikowany samochód terenowy). Całkowity pokonany dystans wyniósł 2075,54 km, w tym 939,58 km odcinków specjalnych.2 Katsuhiko Taguchi zajął piąte miejsce w klasyfikacji generalnej z łącznym czasem 15 godzin, 34 minut i 52 sekundy.

    Reklama

    W klasyfikacji generalnej Kazuto Koide, który startował po raz pierwszy, zajął 24. miejsce, a Sakchai Hantrakul uplasował się na 27. pozycji. Chayapon Yotha wycofał się z pierwszego miejsca w klasyfikacji generalnej na etapie 5, zajmując 42. miejsce.

    Tegoroczny rajd AXCR rozpoczął się uroczyście 11 sierpnia w słynnej wieży zegarowej w Surat Thani w Tajlandii. Sportowa rywalizacja rozpoczęła się od etapu pierwszego następnego dnia, a etap drugi poprowadził wszystkich uczestników z Surat Thani do Hua Hin, trasą liczącą ponad 550 km, co oznacza, że był to najdłuższy odcinek w całym rajdzie. Etap 3. obejmował odcinek specjalny w rejonie Hua Hin, a etap 4. prowadził do Kanchanaburi, po mocno pofałdowanej górskiej trasie.

    Etap 4. był najtrudniejszym odcinkiem specjalnym w ciągu sześciu dni, na którym wiele zespołów miało trudności z pokonaniem trasy przez góry w skalistym terenie, a ponad 10 zespołów otrzymało kary za przekroczenie dozwolonego czasu przejazdu. Etap 5.., przebiegający w rejonie Kanchanaburi, był najdłuższym odcinkiem specjalnym w tegorocznych zawodach i liczył 228,87 km. Tegoroczne zawody zakończył 17 sierpnia etap 6, z finiszem na Skywalk Avenue, w pobliżu nowej atrakcji turystycznej Skywalk Kanchanaburi.

    Był to już drugi start w AXCR Katsuhiko Taguchiego, który zaczynał z siódmej pozycji. Chociaż miał trudności z dostosowaniem pojazdu do wymagających warunków na trasie, jechał ostrożnie i równo, kończąc każdy OS i poprawiając swoją pozycję z ósmego miejsca w zeszłym roku do tegorocznego piątego miejsca w klasyfikacji generalnej.

    Sakchai Hantrakul wystartował z 30. pozycji i był już piąty w pierwszym etapie, ale popełnił błędy na trasie i ostatecznie kłopoty z pojazdem sprawiły, że ukończył wyścig na 27. miejscu.

    Kazuto Koide, który rywalizował jako kierowca testowy MMC, początkowo zmagał się z trasą, jednak kontynuował spokojną jazdę, demonstrując umiejętność dostosowania się do warunków trasy i wspierając kolegów z zespołu, którzy utknęli lub mieli problemy z samochodami.

    Ostatecznie zajął w „generalce” 24 miejsce. Chayapon Yotha, który w poprzednim AXCR zajął 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, wystartował z najdalszej pozycji w zespole Mitsubishi Ralliart i jechał konsekwentnie, ustanawiając czasy, które dzień po dniu plasowały go w czołówce. Pod koniec etapu 4. i najtrudniejszego ze wszystkich odcinków specjalnych, wysoka skuteczność terenowa Tritona/L200 pokazała jego prawdziwy potencjał, wyprowadzając zawodnika na czoło stawki z przewagą ponad 20 minut przed drugą załogą.

    Niestety, problemy z pojazdem na piątym etapie, uniemożliwiły kontynuowanie jazdy i zmusiły załogę do wycofania się z rajdu.

    Hiroshi Masuoka, Dyrektor Zespołu Mitsubishi Ralliart

    „Tegoroczny model Triton/L200 okazał się dopracowany do perfekcji pod względem osiągów, co przełożyło się na dynamiczną jazdę i pokonanie dystansu dzielącego nas od rywali, a w pewnym momencie nawet objęcie prowadzenia w klasyfikacji generalnej. Szkoda, że nie udało nam się wygrać, ale Triton był w stanie zademonstrować swoje wspaniałe możliwości terenowe, które były doskonalone w pojazdach Mitsubishi przez dziesięciolecia. Po powrocie do Japonii, Kazuto Koide, kierowca testowy firmy, który po raz pierwszy wziął udział w rajdzie, a także inni pracownicy skorzystają z cennych danych i wiedzy zdobytej podczas tego rajdu, w procesie konstruowania modeli seryjnych, dodając tym samym nowy rozdział do naszej tradycji wykorzystywania doświadczeń zdobytych w sportach motorowych w pracy działów badawczo-rozwojowych. Ponownie będziemy przechodzić rygorystyczne testy, a zespół Mitsubishi Ralliart powróci w przyszłym roku. Chcielibyśmy podziękować naszym sponsorom za hojne wsparcie, a fanom na całym świecie za entuzjastyczny doping.

    Katsuhiko Taguchi, prowadzący pojazd nr 107 w barwach zespołu Mitsubishi Ralliart:

    „Samochód rajdowy 2024 Triton/L200 był przygotowany do rywalizacji bardzo dobrze i po prostu łatwo się go prowadziło. Cieszę się, że poprawiłem swój wynik z zeszłego roku, ale jestem też rozczarowany, ponieważ miałem nadzieję, że uda mi się wywalczyć wyższą pozycję. Tegoroczne doświadczenie wykorzystamy jako materiał do dalszej poprawy właściwości jezdnych auta w przyszłym roku, co zapewni nam utrzymanie się w czołówce startujących”.

    Kazuto Koide, prowadzący samochód nr 137 w barwach zespołu Mitsubishi Ralliart:

    „Rajdowy Triton/L200, którym startowałem, był modelem z 2023 roku opartym na samochodzie seryjnym i miał tryb jazdy o nazwie 4LLc przeznaczony do jazdy po skalistym terenie. Korzystając z tego trybu, byłem w stanie bez trudu wspiąć się na prawie 40-stopniowe wzniesienie podczas holowania samochodu mojego kolegi z zespołu i po raz kolejny przypomniałem sobie o wysokich osiągach terenowych seryjnego modelu. Chciałbym przekazać dalej wszystko to, czego nauczyłem się jako kierowca podczas tego rajdu, dzięki czemu będziemy mogli opracowywać mocne i niezawodne w trudnych warunkach pojazdy Mitsubishi.”

    Kei Takeoka, dziennikarka motoryzacyjna, która towarzyszyła zespołowi Mitsubishi Ralliart, jadąc samochodem pomocniczym Delica Mini:

    „Tegoroczny rajd AXCR miał skaliste odcinki i przeprawy przez rzeki, co czyniło go znacznie trudniejszym, niż sobie wyobrażałam. Co więcej, sama trasa była trudna – bujna roślinność Tajlandii rozrosła się od czasu opracowania roadbooka do momentu rozpoczęcia rajdu, więc musieliśmy przejechać przez obszary, które nie przypominały raczej dróg. To musiało utrudniać pilotom nawigację. Poruszałam się pojazdem pomocniczym Delica Mini, a gdziekolwiek się pojawiliśmy, zarówno Delica Mini, jak i jej maskotka Delimaru, cieszyły się dużą popularnością. Gdy zatrzymywaliśmy się w mieście, rozpoczynała się sesja zdjęciowa, a wiele osób nagrywało filmy, gdy jechaliśmy. Delica Mini może stać się bardzo popularnym modelem w okolicach Bangkoku. Doskonale radziła sobie na nierównych drogach, a nawet okazała się niezawodna na tajlandzkich bezdrożach pokrytych czerwonym pyłem oraz na pełnych dziur drogach utwardzonych.”

    Klasyfikacja generalna kategorii samochodów AXCR 2024
    24. Mana Pornsiricherd (Toyota Hilux Revo) 14 godzin 22 minut 00 sek.
    25. Suwat Limjirapinya (Isuzu D-Max) 14 godzin 25 minut 47 sek.
    26. Thongchai Klinkate (Isuzu D-Max) 14 godzin 36 minut 24 sek.
    27. Ikuo Hanawa (Toyota Fortuner) 14 godzin 56 minut 48 sek.
    28. Katsuhiko Taguchi (Mitsubishi Triton) 15 godziny 34 minut 52 sek.
    29. Olan Sornsirirat (Isuzu D-Max) 15 godziny 35 minut 34 sek.

    24. Kazuto Koide (Mitsubishi Triton) 23 godziny 08 minut 37 sek.
    27. Sakchai Hantrakul (Mitsubishi Triton) 24 godziny 51 minut 52 sek.
    42. Chayapon Yotha (Mitsubishi Triton) (nie ukończył)

    Reklama
    mitsubishi Mitsubishi Ralliart
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Poprzedni wpisAstronomowie odkryli obiekt lecący z prędkością ponad 1.5 mln km!
    Następny wpis EA Sports NHL 25 wprowadza do gry nowy wymiar realizmu

    Może Cię również zainteresować

    Moto

    Segway GT3 Pro: terenowa hulajnoga osiągająca prędkość 80 km/h

    14/08/2025
    Moto

    Tesla Model Y L z trzecim rzędem siedzeń i zasięg, który zaskakuje

    08/08/2025
    Moto

    Tesla nie jest już firmą motoryzacyjną

    25/07/2025
    Dodaj komentarz
    Dodaj komentarz Cancel Reply

    Popularne

    OLED, pOLED i AMOLED – wyjaśniamy różnice między nowoczesnymi ekranami

    01/10/2024152K Wyświetleń

    Motorola zapowiedziała nowy smartfon ThinkPhone 25

    01/10/2024128K Wyświetleń

    Jak stworzyć własną sztuczną inteligencje? Poznaj 3 sposoby na własny model AI

    11/10/2024111K Wyświetleń
    Nasze sociale
    • Facebook
    • Twitter
    Najnowsze
    Gaming

    OneXPlayer wprowadza na rynek OneXGPU Lite z USB-C 80 Gb/s i OCuLink

    By TechFuture17/09/2025
    Smartfony

    Xiaomi 17 Pro — imponujący design, rozczarowujący aparat?

    By TechFuture17/09/2025
    Nauka i technika

    Przełom w dziedzinie fotoniki zwiększy moc, rozmiar i wydajność smartfonów

    By TechFuture17/09/2025

    Newsletter

    Raz w tygodniu wyślemy Ci najciekawsze wiadomości ze świata najnowszych technologii. Bez żadnego spamu, bo go nie lubimy.

    Popularne

    OLED, pOLED i AMOLED – wyjaśniamy różnice między nowoczesnymi ekranami

    01/10/2024152K Wyświetleń

    Motorola zapowiedziała nowy smartfon ThinkPhone 25

    01/10/2024128K Wyświetleń

    Jak stworzyć własną sztuczną inteligencje? Poznaj 3 sposoby na własny model AI

    11/10/2024111K Wyświetleń
    Polecamy

    OneXPlayer wprowadza na rynek OneXGPU Lite z USB-C 80 Gb/s i OCuLink

    17/09/2025

    Xiaomi 17 Pro — imponujący design, rozczarowujący aparat?

    17/09/2025

    Przełom w dziedzinie fotoniki zwiększy moc, rozmiar i wydajność smartfonów

    17/09/2025

    Newsletter

    Raz w tygodniu wyślemy Ci najciekawsze wiadomości ze świata najnowszych technologii. Bez żadnego spamu, bo go nie lubimy.

    Facebook X (Twitter)
    • Smartfony
    • Komputery
    • Gadżety
    • Tablety
    • Internet
    © 2025 TechFuture.pl

    Wpisz wyszukiwaną frazę i kliknij Enter. Naciśnij Esc aby anulować.