Xiaomi ogłosiło swoją pierwszą w historii produkcji samochodów elektrycznych akcję serwisową związaną z usterką oprogramowania. Akcja dotyczy 30 931 pojazdów elektrycznych SU7 Standard Edition wyprodukowanych między 6 lutego 2024 r. a 26 listopada 2024 r.
Akcja serwisowa została wdrożona z powodu usterki oprogramowania, która może zakłócić synchronizację czasową systemu wspomagania parkowania samochodu. To z kolei może wpłynąć na zdolność systemu do wykrywania przeszkód statycznych.
W wyniku tej usterki poważnie wzrasta ryzyko kolizji. Xiaomi EV potwierdziło otrzymanie 255 skarg związanych z tym problemem, a pierwszy incydent zgłoszono pierwotnie 14 listopada 2024 r.
Firma twierdzi, że problem jest związany z okazjonalną awarią usługi w chmurze, która obsługuje funkcję asystenta parkowania.
Aby faktycznie rozwiązać problem, Xiaomi zapewni bezpłatną aktualizację oprogramowania over-the-air dla wszystkich pojazdów dotkniętych awarią. Aktualizacja powinna wyeliminować zagrożenie bezpieczeństwa spowodowane usterką asystenta parkowania.
Xiaomi twierdzi, że wycofanie i aktualizacja OTA następują po dwóch miesiącach rygorystycznych testów, walidacji i komunikacji z organami regulacyjnymi.
Jest to duży problem dla Xiaomi, które oficjalnie weszło do branży motoryzacyjnej 30 marca 2021 r i walczy o swoją pozycję na konkurencyjnym rynku. Firma wprowadziła na rynek swój pierwszy pojazd elektryczny, SU7, 28 marca 2024 r. SU7 jest powszechnie postrzegane jako konkurent Tesli Model 3.