Xiaomi ogłosiło, że dział odpowiedzialny za pojazdy elektryczne wygenerował rekordowe 1,17 mld euro przychodów z działalności w trzecim kwartale 2024 r., co oznacza wzrost o 52,1% w porównaniu z poprzednim kwartałem. Ten wzrost przychodów jest w dużej mierze przypisywany udanej premierze serii Xiaomi SU7.
Xiaomi dostarczyło 39 790 SU7 EV między lipcem a wrześniem, co daje łączną liczbę dostaw wynoszącą 67 157 sztuk od premiery 28 marca. Liczby te są teraz oczywiście wyższe.
Seria SU7, która obejmuje trzy warianty – Standard, Pro i Max – szybko zyskała popularność na chińskim rynku pojazdów elektrycznych. Średnia cena sprzedaży SU7 w trzecim kwartale wyniosła 238 650 RMB (około 29 600 EUR).
To wzrost o 4,4% w porównaniu z drugim kwartałem i wynika ze wzrostu popularności droższych modeli Pro i Max.
Pomimo imponujących danych dotyczących przychodów, działalność Xiaomi w segmencie pojazdów elektrycznych jest wciąż na dość wczesnym etapie i obecnie przynosi straty. Firma odnotowała skorygowaną stratę netto w wysokości 1,5 mld RMB (186 mln EUR).
Xiaomi pozostaje optymistycznie nastawione do przyszłości swojego działu pojazdów elektrycznych. Jej założyciel, prezes i dyrektor generalny – Lei Jun, ogłosił cel dostarczenia, który wynosi 130 000 sztuk SU7 do końca 2024 r.
Sukces EV Xiaomi można przypisać kilku czynnikom. Firma wykorzystała swoją silną reputację marki i lojalną bazę klientów, aby zdobyć przyczółek na konkurencyjnym rynku EV.
Mając tak dużą bazę klientów, Xiaomi po prostu skupiło się na rozwijaniu wysokiej jakości, zaawansowanych technologicznie EV w konkurencyjnych cenach.
Xiaomi ma ugruntowaną reputację w zakresie innowacji i głębokie zrozumienie technologii konsumenckich. Dzięki rosnącemu portfolio pojazdów elektrycznych i ambitnym celom sprzedaży jest to firma, którą warto obserwować.
Na dzień 30 września Xiaomi miało 127 salonów sprzedażowych w 38 miastach w kontynentalnych Chinach i liczba ta nadal rośnie.
Źródło: Xiaomi