Nowy SUV Xiaomi YU7, oparty na architekturze 800 V, oferuje ładowanie z prędkością do 5,2 C, co pozwala osiągnąć od 10 % do 80 % stanu naładowania w zaledwie 12 minut – to odpowiada nawet 620 km zasięgu w 15 minut tankowania.
Wyniki niezależnych testów potwierdzają: z 5 % do 70 % auto potrafił naładować w ok. 14 minut, co stawia YU7 w czołówce technologii szybkokablowania – nowy standard w przemyśle EV.
Co jeszcze warto wiedzieć o YU7?
BYD i inni konkurenci testują obecnie stacje 1000 V, ale Xiaomi już wprowadza to do seryjnej produkcji. YU7 Max, wyposażony w 101,7 kWh baterii CATL NMC, osiąga łączną moc 508 kW, przyspieszenie 0–100 km/h w 3,23 s i aerodynamikę klasy premium przy współczynniku oporu 0,245 Cd.
Dlaczego ładowanie w 12 minut ma znaczenie?
Tak szybkie ładowanie nie tylko przyspiesza podróż, ale i zmienia nawyki – zamiast długich postojów, ładujesz się niemal w czasie kawy czy krótkiego spaceru. Xiaomi wyznacza szybsze tempo i zmusza konkurencję do modernizacji infrastruktury.
Czy to koniec długich postojów przy ładowaniu?
Dzięki wartościom ponad 5 C i architekturze 800 V, YU7 ładuje średnio z mocą ok. 286 kW podczas 10‑80 %. W praktyce oznacza to prędkość ładowania, z którą trudno konkurować – nawet nowe standardy BYD (1000 V) oferują zbliżone osiągi, ale Xiaomi to wypuściło pierwszy.
Xiaomi YU7 to nie tylko prestiżowy SUV klasy premium, ale też rewolucja w szybkim ładowaniu – od 10 % do 80 % w 12 minut zasługuje na miano „game‑changer”.
Łącząc zasięg do 835 km, moc 508 kW i wyrafinowaną stylistykę, YU7 wyznacza nowy standard w segmencie EV.