Mercedes ogłosił w dniu dzisiejszym, że otrzymał urzędowe zatwierdzenie dla autonomicznej jazdy systemu Drive Pilot Level 3 95 km/h w Niemczech. Oczekuje się, że sprzedaż w tym kraju nastąpi wiosną 2025 r., po zatwierdzeniu przez Federalny Urząd Transportu Samochodowego.
Klienci, którzy już korzystają z usługi Drive Pilot, otrzymają ją jako bezpłatną aktualizację, bezprzewodowo lub podczas wizyty w warsztacie Mercedesa — nie ma potrzeby zmiany żadnych komponentów, wszystko sprowadza się do aktualizacji oprogramowania.
Drive Pilot to autonomiczny system jazdy Mercedesa. Dzięki nowej aktualizacji jest to najszybszy certyfikowany autonomiczny system jazdy poziomu 3 w standardowych pojazdach dostępnych na rynku. Drive Pilot jest dostępny jako opcja za 5950 € dla Mercedesa EQS.
Dzięki najnowszej aktualizacji będziesz mógł korzystać z Drive Pilot przy prędkościach do 95 km/h „pod pewnymi warunkami” na całej sieci niemieckich autostrad o długości 13 191 km.
Po aktywacji Drive Pilot kierowca będzie mógł zgodnie z prawem wykonywać inne czynności, takie jak oglądanie telewizji, oglądanie filmu, czytanie gazety, praca lub po prostu relaks…
System ma redundantną konstrukcję dla elektryki, układu kierowniczego i hamulców, i oczywiście może przekazać zadanie prowadzenia pojazdu z powrotem kierowcy, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Jeśli kierowca nie może przejąć kontroli nawet „po coraz bardziej natarczywym upomnieniu i upływie czasu przejęcia kierowania”, system zatrzyma samochód w sposób kontrolowany, włączając jednocześnie światła awaryjne.
Drive Pilot wykorzystuje ponad 35 czujników, takich jak kamery, radary, czujniki ultradźwiękowe i LiDAR. Ponieważ wszystkie z nich działają na różnych zasadach fizyki, z natury tworzy to redundancje „dla precyzyjnego wykrywania otoczenia i sytuacji na drodze w czasie rzeczywistym”, stwierdził Mercedes. Dokładność pozycjonowania pojazdu mieści się w zakresie kilku centymetrów.
Do końca dekady Mercedes chce zwiększyć prędkość systemu Drive Pilot do 130 km/h. Mercedes jest pierwszym na świecie producentem samochodów, który opracował specjalne turkusowe światła, które wskazują innym osobom w ruchu drogowym, że system jest włączony, aby nie wpadali w panikę, gdy zobaczą kierowcę oglądającego film lub czytającego gazetę.
Źródło: Mercedes