Nowy BMW iX3 jest prawdopodobnie najważniejszym elektrycznym SUV-em tej marki w historii. Dlaczego? Ponieważ wchodzi w początek ery „Neue Klasse” firmy.
Samochód został zaprojektowany, aby konkurować z rywalami, takimi jak Audi Q6 E-tron czy Polestar 3, przechodzi obecnie ostatnie testy w Republice Południowej Afryki, co oznacza, że oficjalny debiut zbliża się wielkimi krokami.
iX3 został zbudowany na nowej platformie BMW Gen6, która obiecuje duże ulepszenia zasięgu, wydajności i kosztów. Nowa platforma ma architekturę elektryczną 800 V z szybszym ładowaniem i będzie obsługiwać akumulatory o gęstości energii większej o 20%.
BMW reklamuje 30% wzrost ogólnego zasięgu jazdy i 20% wzrost wydajności.

Platforma Gen6 obejmuje również nową generację lżejszych, bardziej wydajnych silników elektrycznych. Podczas gdy platforma może obsługiwać do czterech silników w modelach o wysokiej wydajności, początkowe oferty iX3 mają obejmować konfiguracje z jednym i dwoma silnikami.
Projekt iX3 z 2026 r. jest inspirowany koncepcją Neue Klasse Vision X, która prezentowała odważną i nowoczesną estetykę.
Data premiery iX3 wzbudza duże zainteresowanie. Ponieważ BMW wcześniej wykorzystało Munich Motor Show do prezentacji nowych modeli. W przypadku iX3 prawdopodobna data premiery we wrześniu jest bardzo możliwa. iX3 ma trafić na rynek w 2026 roku.
Warto zauważyć, że obecny model BMW X3 z silnikiem ICE będzie nadal sprzedawany obok nowego iX3. To podejście polegające na oferowaniu dwóch modeli pozwala BMW spełniać ciągle zmieniające się preferencje konsumentów.
Czwarta generacja X3, obejmująca opcje benzynowe, wysokoprężne i hybrydowe typu plug-in, została wprowadzona na rynek raptem w czerwcu ubiegłego roku.